Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Naxxramas - 10 fő

2011.08.06

Naxxramass egy 4 szárnyból és egy fő szárnyból álló insta, ahol a  2 fő boss található.

 

ELSŐ NEGYED (Arachnid quarter):

 

1 boss:  Anub'Rekhan
 
taktik:
 
videó:
 
 
 
 
 
2. boss: Grand Widow Faerlina
 
taktik:
 
videó:
 
 
 
 
3. boss: Maexxna:
  
taktik:
 
videó:
feltöltés alatt..

 

 

 

 

MÁSODIK NEGYED: (Abomination Wing):

 

1.boss - Patchwerk

taktik:

-Pull után mindenki vár pár másodpercet hogy az off tank is beleüssön egy kicsit, utána már fixen a két tank lesz az aggrólista elején. Max DPS, max HPS. A jobban felszerelt tankot az az a nagyobb hps kell hateful strike tanknak betenni, mert a Hateful Strikeek a durvák, 24K armorra 8500-9000eket ütött, másodpercenként.
-A kill során csak eszement dps kell, és lazán lemegy.

videó:

 

 

 

2.boss - Grobbulus

leírás:

- méregtócsa: durván 15 másodpercenként maga alá fingik egy méregtócsát ami 2000 DPSsel sebez és egyre terjed, kb 1 percig, majd elenyészik.
- slime spray: 6-7K sebzés frontálisan a boss előtt mindenkire. Ha ez nem volna elég ok arra, hogy senki ne álljon elé és ne legyen a raid felé fordítva, akkor még az is idetartozik, hogy akit a spray megüt abból 2 fallout slime nevű add spawnol és ahány playert eltalál vele annyi add fog spawnolni
- mutating injection (disease): random emberre lövi 20 secenként, később egyre gyakrabban. Az áldozat 10 másodperc múlva VAGY ha leszedik a diseaset, 8Kt sebezve "felrobban" és hagy maga alatt egy ugyanolyan táguló 2K dps méregtócsát, amit a boss is hagy maga alatt.
- berserk: 6 perc után a boss 1000%-kal durvábbakat üt és kivégzi a raidet.

taktik:

Ranged és healerek középtájt állnak. A maintank a terem falai mentén körbe-körbe járkál a bossal folyamatosan úgy, hogy a boss injekciós karja a fal fele legyen fordítva így elkerülve azt hogy a raidbe fröcsköljön és így nem hozz le plusz addokat csak amit a main tank miatt hozz le jó esetben csak 2 t.   Amikor méregtócsát köp a boss, akkor kell vele hátrálni egy kb 10 méternyit, hogy némi tágulás után is legyen elég sok hely a 2 legfrissebb tócsa közt. Aki mutating injectiont kap, az azonnal kifut a boss MÖGÉ egy szabad helyre két méregtócsa közé és ott rakja le a saját tócsáját. Heal kell majd rá, a tócsa lerakása után azonnal vissza kell futni a raidbe. Ne a boss ELÉ rakjuk a tócsát mert akkor jól kibaszunk a tankkal meg a meleevel, akiknek ezen át kell majd haladni vagy ki kell kerülni ugye. Az injection disease, NEM SZABAD leszedni, mert akkor azonnal kisül, sanszos hogy még a célpont nem hagyta el a raidet és jól megszopatjuk ezzel egymást. A slime sprayből spawnoló fallout slime-okat az offtank felveszi és a dps azonnal átvált rá. A slime is aoeban mérget sebez, ezért a melee dps végig a bosson van, csak a ranged kezeli a slimeokat. Az offtank szintén körben megy a maintank után, csak 1 kicsivel bentebb a terem közepe felé - úgy, hogy a boss méregtócsáiban már ne álljon, de az addok tócsáit se kapja meg a ranged/heal szekció. Ha ő kapna injectiont akkor ugyanúgy próbáljon meg a terem legszélén pukkanni és aztán visszamenni a "belső sávra"

 

videó:

 

 

 

3. boss: Gluth

leírás:

- tauntolható.
- nem üt durván, 3500 körül.
- mortal wound: egy nagyobb instant ütés, ami feltesz egy debuffot: -10% healing taken, stackelődik 10-ig. 15 másodperc időtartam.
- enrage: 8 másodpercig 25%kal gyorsabban és nagyobbakat üt. Tranq shot vagy anesthetic poison leszedi.
- decimate: mindenki a maxhpja 5%ára esik vissza. Az esetlegesen bent levő zombik is. Kb 90 másodpercenként használja.
- devour zombie: egy közeli zombira rámozdul, megeszi és 5%-ot gyógyul.
- berserk: a negyedik decimate után szétszedi a raidet. Ez tehát durván 6 percet ad a kivégzésére.
Durván 10 másodpercenként spawnol 1 zombi chow nevű mob a szobába bejutásra használt cső alatt. Ezeknek a zombiknak 500K hpjuk van. A decimate rájuk is hat, ekkor 25K hpra esnek le. Stackelő debuffot raknak ami növeli a bekapott sebződést, ezért nem tankolhatók túl hatékonyan, kiteolni kell őket.

 

taktik:

Maintank felveszi a bosst és elhúzza a csőtől átellenes oldali falhoz. A mortal wound miatt a tankok egymásról letauntolják durván 15 másodpercenként a bosst - követendő taktika, hogy az a tank akiről levették a bosst akkor veszi vissza, ha róla lejárt a mortal wound (15 sec). Ez némi kommunikációt igényel. így 10-20% heal csökkenés mellett lehet végig tankolni a bosst. Az enrageket tranq shottal hunter, vagy anestheticcel rugó kezeli. Decimate után az aktuális tankot igen gyorsan healelni kell, mielőtt a boss megeszi. A trükk a zombie chow addok kezelésében van: ezeket távol kell tartani a bosstól (különben felhealelik és az nemjó) és decimate alatt amikor lesebződtek, leölni őket. Főleg 10 fősben, ahol nincs mindenféle kaszt és spec, gondot okozhat a nagy mennyiségű zombi egyidejű kiteolása. Mindenféle aoe lassítás és root szóba jöhet, akár az is hogy akármilyen pala conseccel aggrót tart a zombikon, közben hunter által rakott lassítócsapdán áthúzza őket. Gluthon a következő kite módszer jött be nekünk: A heal és ranged egy pontba áll, a legrövidebb hatótávú ranged dps határozza meg ezt a távolságot: 30-35 yard lesz. Azért kell az egy pontba állás, hogy a zombik ne szóródjanak hanem egy pont felé menjenek amikor spawnolnak. A hunter CDre nyomta a lassító csapdát, a pala pedig conseccel aggrót tartott a zombikon és folyton áthúzta őket a lassítócsapdán, hogy folyamatosan lassulva maradjanak. A mages kiteolás nem jött be, túl bonyolult és 1-2 decimate alatt nullára megy a mage manája replenish és minden elképzelhető erőforrás ellenére is. Kezdő gearben tehát az nem valami jó megoldás. Amivel még sokaknak van sikere, az a warrior kiting: egy piercing howlra specelt warriorra van szükség aki thunderclappel aggrót tart és piercinget spamelgetve lassítva tartja őket, a frost trap itt is használható amúgy.

 

videó:

 

 

4.boss: Thaddiuss

leírás:

- Van előtte 2 add, Feugen és Stalagg.
Feugen folyton 60 yardon belül aoezik mindenkit, de amúgy lájtosan üt.
Stalagg eleve durvábban üt de néha enragel és akkor még durvábban.
Ennek a két addnak egyszerre kell meghalnia és nem szabad őket elmozdítani a platformjukról mert akkor kinyírja az egész raidet egy nagy áramütés.
Durván 30 másodpercenként megcserélődik a két addon levő tank, egyszerűen maguktól átrepülnek a másik addhoz. Automatikusan megkapják az előző tank aggróját az új addjukon (illetve áthozzák a saját aggrójukat az előző addról, fene tudja, majdnem mindegy is). A healerek figyeljenek, hogy kit kell healelni :)
- Ha a két add egyszerre meghalt, Thaddius lassan életre kel. Le kell hozzá ugrani az addok platformjáról, ez egy kis ügyességi feladat.
- 15 másodpercenként 3 random emberre lightninget lő, durván 4K sebzés.
- Polarity shift: 30 másodpercenként random töltéssel ruházza fel a raid tagjait: mindenki pozitív vagy negatív lesz. Azonos töltésű emberek ha egymáshoz közel állnak, erősítik egymás sebzését. Ellentétes töltésűek 3500 DPSt tolnak egymásba.
- Ball lightning: ha senki nincs melee rangeben 20Ks lightningeket kezd dobálni az aggróelsőre. Ez nem fordulhat elő amíg él a tank.
- Berserk: 6 perc csata után rövidre zárja a témát.

 

taktik:

Healerek és DPS elosztása a két addon, addok együttes megölése. Addokat ott tankoljuk ahol eleve állnak. A DPSt úgy kell elosztani, hogy Feugenen ne legyen melee és kb azonos DPS jusson mindkettőre, az utolsó százalékokon össze kell hangolni a leölésüket. Mivel 5 DPS volt a csapatban, a 2 legjobb DPSt raktam az egyik addra és a 3 másikat a másikra. Mindemellett a jobbik singletarget healert raktam Stalagg healre és a másik 2 healert Feugenre (aoe miatt). Így azért a 3 DPSes oldal jobban fogyott, néha kellett ott egy DPS STOP, de ez könnyen összehangolható addon nélkül is, a tankok cserélődésekor könnyen látni lehet, hogy van-e eltérés és mennyi, de menet közben is nyugodtan le lehet kommunikálni vagy ki lehet pillantani oldalra. Az addok kontrollált leölése nem okozhat gondot. Ezután jól kivitelezett ugrás Thaddius platformjára. Bal oldalt a negatív töltés áll, jobb oldalt pedig a pozitiv. Töktés váltáskor mindenki balról kerüli a bosst. Lehetőleg fight közben mindenki próbáljon meg egymás hátára ráállni, a plusz kakaó nyerése miatt.

 

videó:

 

 

 


 

 HARMADIK NEGYED (Plague Wing):

 

 

1. boss - Noth

leírás:

- Blink, ami teljes aggroresettel jár. Elvileg 25 másodpercenként használja, gyakorlatilag 10fősben egyszer sem láttuk, valszeg ez a képessége itt NINCS meg.
- Curse: 10 másodperc után a megátkozott ember és 30 yardos környezetében mindenki kap egy szép nagy sebzést és némi dotot. Uh oh. Egyszerre 3 emberre rakja.
- Cripple: aoe magic debuff, ami lassítja a támadásokat, mozgást és erőt. Először a tankokról kell leszedni, aztán a dpsről. Elvileg blink után használja, ezért 10fősben ezt sem láttuk.
- Add idézés: 30 másodpercenként idéz 2 csontit.
Ez a fázis 110 másodpercig tart.
PHASE2
- Felteleportál valami erkélyre és idézget további csontikat.
Ez a fázis 70 secig tart.

 

taktik:

Behúzzuk, ütjük. A cursek leszedése gyorsan történjen meg. Amíg a boss phase1-ben van, tehát elérhető addig őt ütjük, az addokkal csak a tankok foglalkoznak. A maintank is besegíthet nyugodtan megfogni vagy legalább letauntolni pár skelli addot p1 és p2ben is.
Ha nincs curse leszedés akkor ki kell healelni a szart, de ehhez a curssel fertőzött embereknek egy előre megbeszélt, 30 yardnál távolabbi pontra kell futniuk a raid elől, hogy csak ők sebződjenek.
Phase2-ben amikor eltűnik a boss, felszedni az újabb addokat és mindet aoe.
A harmadik phase2 után berzerkel a boss (+1000% damage), addig le kell verni. Javasolt a BL-t a phase1 elején, akár pullkor azonnal elnyomni.

 

videó:

 

 

2.boss - Heigan

leírás:

PHASE1
- Spell disruption: 20 yardra a boss közelében minden kasztidős spell 300%-kal lassul.
- Decrepit fever: disease, ami sebez meg maxhpt csökkent, leszedni izibe.
90 másodpercig tart.
PHASE2:
- Az emelvény területe elkezd 7500 DPSsel sebezni.
- A szoba többi területe pedig elkezd zöld lávakitöréseket produkálni.
40 másodpercig tart.

 

taktik:

Rendesen úgy kéne csinálni hogy phase1-ben mászkál vele a tank és a melee dps az emelvényen kívüli területen - kerülgetve a kitöréseket, de szerintem ez nettó faszság, ugyanis a bosst be lehet úgy pozicionálni, hogy a platform egyik sarkában legyen, az átellenes sarokban meg a ranged/healer pont 20 yardon kívül lesz és kasztolhat. A melee meg leszarja a spell disruptiont.
Ami a csatában nehéz az a phase2. Ott akkor az emelvényről kurva gyorsan le kell futni mert 7500 DPS nem túl kellemes élmény. Odalent viszont 6-7K sebzésű kitörések vannak folyamatosan, ezek között kell navigálni 40 másodpercig. Ezt hívján Heigan táncnak. A szoba területe 4 szektorra osztható, 1es szektor ahol bejövünk és 4es ahol a kijárat fog megnyílni. Gyakorlatilag az 1es szektor fog először felrobbanni phase2 elején, így a 2es szektorra kell lefutni, majd 3 -> 4 -> 3 -> 2 -> 1 -> 2 -> 3 stb irányban futni. Gyakorlatilag mindig oda kell futni ahol épp eltűnt a zöld kitörés. A padló réseire ne álljatok soha, ott jön fel a szmötyi. Ha a tank lent bohóckodik a bossal akkor még a padló felforrása előtt le lehet futni az 1-es szektorra.
Ezt látni kell igazából, lehet nézegetni videókat meg képeket róla, sok szerencsét.
Nagyon egyszerű de nagyon könnyen elbaszható, ha valaki egyszer lemarad kicsit akkor már nem nagyon tudja behozni és jól meghal. Lehetséges túlfutni is kicsit, főleg a 3 -> 4 váltásnál. Erre figyelni kell. Hotos healerek itt is sokat segíthetnek a túlélési arányon, mert 1-2 kitörést mindenki kibír, kisebb hibák korrigálhatók ha van mobil heal. Észlelésem szerint tauntolható, így ha az MT meghal, egy OT felveheti. A tánc tanulásához lehet jelet rakni egy tapasztaltabb emberre, hogy jobban látható legyen hogyan mozog. A jelet követni viszont nem ajánlott, latency problémák miatt ebből mindig halál szokott következni, mert nem feltétlen pont ott látjuk majd a másikat mint ahol valóban áll. Tehát csak irányadónak jó, a mozgási ütemet meg lehet figyelni rajta.

 

videó:

 

 

 

3.boss - Loatheb

leírás:

- Necrotic aura: 20 másodpercenként kasztolja, 17 másodpercre minden heallel szemben immunissá teszi a raidet. HAHA, nem dispelelhető.
- Deathbloom: 30 másodpercenként az egész raidre tesz egy kis dotot, ami kb egy fordított lifebloom. Nem dispelelhető. Teljes sebzése 2400.
- Inevitable doom: 30 másodpercenként 4K shadow sebzés az egész raidre. 5 perccel pull után 15 secenként kezdi használni, ez egy soft enrage.
- Fungal creep: +50% crit esély, -100% okozott threat 90 másodpercig. Ezt a debuffot a játékosok a 30 másodpercenként idézett spórák megölésével kapják meg. A spóra halála környékén levő embereken érvényesül a debuff. Max 5 ember, 10 yardon belül.

 

taktik:

Minél hamarabb minden DPS vegye fel a spore buffot és ha lejár, vegye fel újra. Ez 10fősben nem igényel nagy szervezést szerintem. Healelni végig lehet, csak a necrotic aura hatása alatt befejezett healekre a célpont immunis lesz. Így pl 2 másodperccel a necrotic lejárása előtt elkezdesz egy 2.5ös healt akkor az pont be fog érni az aura megszűnése után és befér még egy 2.5ös heal. Hotokat használni nincs értelme, nagy lassú healekkel vagy aoe healekkel érdemes operálni. A tankra elég másfél-két healer. Az egész a heal szervezéséről szól, illetve a magas DPSről. Mivel itt az aoe sebzés shadow alapú, elvileg shadow elnyelő potikat lehet használni, classic Naxxban kellett is, most szerencsére már nem.

 

videó:

 

 

 

 

UTOLSÓ NEGYED (Military Wing):

 

 

1.boss - Razurvious

leírás:

- 30K ütések a tankra :)
- Disrupting shout: ~15 másodpercenként az egész raidbe sebez 4-5K körül.
- Jagged Knife: ~10 másodpercenként egy random emberre tolja, 5k sebzés és 10K bleed effect 5 sec alatt. LOSolható és elvileg van valami 5 yard minimum hatótávja egyébként...
- Unbalancing strike: -100 defense skill 6 másodpercre + durván 100K sebzés :)
- Van 2 understudy típusjelzésű addja, akik 3-4Kkat ütnek és kb ennyi. Ja igen, a lényeg: ezeket a terem bejáratánál elhelyezett obedience crystal-ok segítségével irányítani lehet...

 

taktik:

Rendkívül egyszerű a boss. Mivel atom brutálisakat üt, nem lehet hagyományos úton tankolni, ezért az understudykat kell mesterük ellen fordítani. A két tank beáll 1-1 kristály elé, majd jobbklikkel azonnal elkezdi a mind controlt. A jobb oldali kristály a jobb understudyt, a bal a balt vezérli. Az understudyk képességei: 1) autoattack: ezt érdemes benyomni, hogy csápoljon a bossra. 2) blood strike: 4 sec CDje van, instant ütés, ezzel tartunk aggrót és DPSelhetünk is, mindig legyen CDre nyomva. 3) taunt: átveszi az aggrót a célponton. 20 sec cooldown. 4) bone barrier: egyfajta shieldwall: -75% sebződés 20 másodpercre, 30sec cooldown. A következőt kell tenni: az előre megbeszélt tank kezdi először a tankolást a saját understudyjával: jobbklikk a kristályon, boss kijelölése, bone barrier felrakása, autoattack bekapcsolása. Azonnal el kell nyomni a bone barriert, az legyen az első képesség amit használunk az átvett addon! Blood strike CDre. Amikor a bone barrier lejár, a másik understudy használja a bone barriert, MAJD a taunttal átveszi az aggrót. Tényleg fontos hogy barrier nélkül ha lehet semeddig ne üsse a boss az understudyt, mert akkor 4x sebzést szenved el és nem lehet majd életbentartani... Nekem AG Unitframen nem nagyon látszott az understudy buffjainak időtartama, túl picik az ikonok. Egyszerűen azt figyeltem, hogy amikor 10 sec van hátra a bone barrier CDjéből akkor azt jelenti hogy lejárt (30 sec cd - 20 sec időtartam!) és szóltam a másik tanknak hogy vegye át. Ismétlem, mindig el kell nyomni a bone barriert mielőtt a taunttal átvesszük az aggrót. Állati durvákat üt a boss. Heal kiosztás: aoe healer a raiden (aki tud, ráállhat egészen a bossra és ezzel elkerüli a jagged knifeot, de alapvetően lófasz, kihealelhető) másik 2 healer az épp tankoló understudyt spammeli. Amin elsőre wipe volt, az a mind control időtartama :D Nem jutott eszükbe hogy ez bizony le fog járni. 1 percig tart a kristállyal létrehozott mind control. Ha csak 10-20 másodperc van hátra és a másik undestudy tankol, ideje megújítani az MCt: a bosstól távolabb menni 5-10 méterrel, eldobni az MCt és azonnal újra kattintani a kristályra (instant kaszt!). Ekkor ismét nálunk lesz az irányítás és az understudy nem üt meg senkit közben. A DPS fullosan mehet az első pár másodperc után. Ha a boss fekszik, az understudyk egymást is betankolhatják (egyszerre csak egy MCt engedjetek el :D), de amúgy simán tankolhatók, nem ütnek nagyot. 25 fősben kb ugyanez csak nincsenek kristályok és így pappal kell MCzni majd.

 

videó:

 

 

 

2.boss - Gothik

taktik:

Ez is ilyen Aran rokonságába tartozó emberke. Fent áll egy erkélyen egy terem felett. A terem mellett van egy másik ugyanolyan terem, kapuval elválasztva. Ez a kapu kezdetben nyitva van, de a boss elindításakor bezárul. Az a terem, amibe érkezéskor kerülünk, a LIVE SIDE (élő oldal). A szomszéd terem a DEAD SIDE (halott oldal). Könnyű felismerni, mert utóbbiban csontkupacok vannak, a live oldalon meg nincsenek. A bosst valami ranged támadással be kell húzni, ekkor lerohan az erkélyről és ismeretlen helyre távozik. (vagy ottmarad és pofázik, nem tudom és mindegy is, nem kell vele törődni) Ezután 20 hullámban jönnek egyre több és erősebb mobok majd. Mindig live oldalon jelennek meg a mobok először, és ha megöljük őket akkor a dead side-on támadnak fel, valamelyik csontkupacból másznak ki. Live oldalon a két oldal közti kapuval szemközti falon (bal fal) spawnolnak a mobok. Mivel a két oldal között nincs átjárás, a raidet ketté kell osztani. Javasolt megoldás: LIVE SIDE: 1 tank, 2 DPS,1 heal DEAD SIDE: 1 tank, 3 DPS,2 heal Mivel az élő oldalon megölt mobok a halottnál támadnak fel, ha a halott oldal nem bírja kezelni a dolgokat (az ott feltámadók erősebbek lesznek, illetve a Riderek megölésekor nem 1 hanem 2 mob spawnol dead oldalon) akkor szükség lehet, hogy a live side kicsit lassítson. Sokat nem lehet, mert időre jönnek az addok szünet nélkül. Ha mind a 20 hullám mobjai lementek és mindenki él még akkor kb meg van nyerve a csata. Ekkor 4:30-cal a csata kezdete után megjelenik a boss, először live oldalon. Tauntolható, shadow boltokat spammel és 15 másodpercenként 10%kal csökkenti a teljes raid tulajdonságait (harvest soul debuff!). Időnként átugrik a másik oldalra, akkor ott kell tankolni és az ottani DPS üsse fullosan. A wowwiki szerint az első átugrásnál megnyílik a kapu a két oldal közt, de nekünk csak 6 harvest soul után nyílt meg, nem voltunk biztosak benne hogy lemegy... De amint kinyílt a kapu, másodpercek alatt meghal, nem téma. A tankolás elég nehéz mert összevissza mindenfele spawnolnak a mobok, nekünk az vált be hogy a normálokat nem tankoljuk vagy csak 1-2 ütéssel, hogy egy picit megálljanak. A tauntot, intervenet és hasonlókat mindenképp az elitekre kell tartogatni hogy azok ne üssenek meg senkit, mert az fáj. A nem tankolt normál mobokra mehet a nuke azonnal, az eliteknél meg kell várni hogy a tank begyűjtse. Először mindent próbáltunk tankolni de nem nagyon lehet és ebből wipe lett. Itt a kevesebb több. CCt lehet használni de szerintem értelmetlen. Megfelelő tankolás mellett semmi nagyot ütő nem üt meg senkit, a kicsik meg le vannak szarva. Hasznos lehet ha a teljes ranged/heal szekció egy pontba áll, hogy könnyebben tudni lehessen merre fognak elkószálni a mobok.

Videó:

 

 

3.boss - A négy lovas

leírás:

Lady Blameaux:
- pullkor a bal felső sarokba fut (ajtóból nézve)
- shadow boltokat kasztol a legközelebbi játékosra. Reflectelhető.
- void zoneokat idéz maga körül, ezekből ki kell állni gyorsan


Sir Zeliek:
- pullkor a jobb felső sarokba fut (ajtóból nézve)
- holy boltot és wrathot kasztol a legközelebbi játékosra. Reflectelhető.


Thane Kor'Thazz:
- pullkor a bal alsó sarokba fut (ajtóból nézve)
- ~15K összsebzésű meteor. Saját magára lövi, a körülötte állókon eloszlik a sebzés.
- fizikailag ütöget, rendes tankkal tankolandó.


Baron Rivendare:
- pullkor a jobb alsó sarokba fut (ajtóból nézve)
- shadow dotot tesz a tankra és van egy kis shadow aurája is, mint azt Stratholmeban láttuk tőle.
- fizikailag ütöget, rendes tankkal tankolandó

 

taktik:

MINDEGYIK bossnak van egy egy úgynevezett MARK képessége, ami egy stackelődő debuff. 20 másodpercig tart és amíg a boss közelében vagy (45 yard!), folyamatosan megújul és időnként stackel: minden stack felrakásakor egyre nagyobbat sebez. Minden bossnak megvan a saját markja és a mark csak akkor sebez amikor (45 yardon belül) újabb stack kerül fel. A mark sebzése az első 3-4 stacken még nem vészes, de 5től kezdve már 5 számjegyűt sebez, ekkor már nem akarunk a közelében lenni. Ha azt akarjuk, hogy a mark ne sebezzen tovább, huzamosabb ideig 45 yardnál messzebb kell lenni, mint a markhoz tartozó boss. (Rivendare => Mark of Rivenare és így tovább) Elég egyszerűen kilogikázható, hogy a markok miatt senki semelyik boss közelében nem tölthet el huzamosabb időt, mert nem lehet majd kihealelni. A taktika tehát ennek mentén készül. Ami nálunk bevált az a következő volt: 1) mivel a boss aggro range nem nagy, nyugodtan előre beállhat mindenki oda, ahol dolga van a csata elején. Tank1 elmegy bal alsó sarokba, Tank2 + 1 healer jobb alsóra. Egy ranged DPS (lehetőleg a legalacsonyabb DPS, vagy a legértelmesebbik - ami ugye ritkán ugyanaz, na mindegy :D) és egy healer elmegy hátra. Mindenki más Tank1-gyel tart. Tank1: Korthazzt fogja tankolni és ez lesz az első amit a DPS is gyepál. Tank2: Rivendaret fogja tankolni. A terem hátulsó részében a ranged DPS és a healer tankolja a két kaszter addot, Zelieket és a Ladyt. Egyszerűen az egyikük a Ladyhez, a másikuk Zeliekhez áll közel, healelik egymást/magukat és kiállnak a void zónákból amíg az első két add a kapunál meghal. 3 vagy 4 marknál helyet cserélnek, ezzel az aggró is átadódik. Ezt ők kommunikálják le szépen egymással folyamatosan. Ők külön egységet alkotnak, a többieknek nem kell foglalkozni azzal hogy ők mit tesznek. 2) Tank1 és csoportja mindig együtt mozog a meteor sebzéselosztása miatt. 3 marknál Tank1 és Tank2 (illetve csapataik) találkoznak a kapu előtt és áttauntolják egymás lovasát, majd visszamennek a saját sarkukba a csapatukkal együtt. Azaz Tank1 és Tank2 mobot cserél (hogy másik mark stackelődjön és az előzőleg felgyűlt mark leessen, ne sebezzen többet), a csapat marad a tankokkal és a tankok is ugyanabba a sarokba húzódnak vissza ahova eredetileg álltak. Igen, ekkor a DPS az első csere után Korthazz helyett Rivendaret fogja ütni. Nem baj az. Következő 3-4 marknál ismét visszacsere és ismét Korthazzra megy a DPS. Ha már 20-30% körül van a DPSelt add, érdemes kivárni akár az 5 markot is, még nem fog belehalni senki. Ha Korthazz meghalt, a tankja átveszi Rivendaret és a felszabaduló tank elmegy hátra tankolni Zelieket vagy Ladyt, esetleg megáll az emelvény közepén és kimegy kávét főzni, nem annyira lényeges :) A DPS ledarálja Rivendaret. Ha esetleg nem sikerülne 5 markig ledarálni, akkor szólni kell a kávét főző tanknak, hogy mégis jöjjön már kicsit vissza és vegye át, amíg a DPS kimegy a terem közepére megvárni hogy leessen róla a Rivendare mark. (És utána már mindeképp le fog menni Rivendare) 3) Ha a két melee add meghalt, maradt 2 kaszter add hátul. Itt a mobok nem mozgathatók így csak az emberek cserélődnek rajtuk, egyszerűen annyit kell csinálni hogy valamelyikre rámegy az összes DPS, aztán ha van 3 mark mindenkin akkor átmegy az egész a másik mobra. Persze egyvalaki mindig maradjon aki testközelségével tankolja az addokat. Ha nincs senki se közel, akkor az egész termet szétblasztolják ezek a marhák, figyelni kell. Elvileg van valami enrage timer is, 100 mark után. Nem tudom hogy 100 összesen feltett mark, vagy hogy van, de nem fogjuk elérni remélhetőleg. Lehet variálni is, lehet mást ölni, lehet egyszerre több bosst ölni, halál mindegy, nekünk ez vált be és ez talán a legegyszerűbb amit leírtam. Röviden tömören: ha 3nál több mark van rajtad és annak a bossnak a közelében állsz akinek a markja rajtad van, akkor rossz helyen állsz, menj át a másikhoz, vagy hozass a tankokkal másik bosst. Az egész egy 4 szereplős tank&spank, ami a markokkal meg van bolondítva, hogy ne lehessen sokáig egy szereplő közelében se senki. Ez a logikája. Nagyon egyszerű az egész, akármennyire is összetettnek tűnik. Első pull előtt fingunk nem volt mit fogunk csinálni, de majdnem lement második pullra, harmadikra meg hibátlan volt... Oszt akkor ha minden meghalt, kinyitjuk a megjelenő ládát, ami olyan mint a sakknál, hogy félóra mire mindenki kilootolja a köcsög badget :D A ládából szerzett lootokat shardoljuk, majd a megjelenő teleporton át megnézhető ahogy újra összeáll Sapphiron. Innen pedig hazamegyünk mert nincs elég FR és nem tudjuk kihealelni :)

 

videó:

 

 

 

 

ALSÓ SZINT:

1.boss - Sapphiron

leírás:

- Frost Immunity: Immunis minden frost alapú támadásra.
- Ice Bolt: 2625-3375 Frost sebzés plusz 10 méteres körzetben szóródó sebzés. A célpontját lefagyasztja, hasonlóan a mage-ek Ice Block képességéhez. A lefagyasztott ember és a mögötte állók immunissá válnak Sapphiron Frost Breath képességére.
- Frost Breath: 75000 - 125000 Frost sebzés mindenkire line of sighton belül. Úgy lehet elkerülni, hogy beállunk valaki mögé, aki egy Ice Bolt hatása alatt áll.
- Frost Aura: 600 frost sebzés másodpercenként.
- Life Drain: 3 másodpercenként 1750-2250 HP-t szív el a célpontoktól és ez 3500-4500 HP-t gyógyít Sapphironon.
- Blizzard: 3063-3937 Frost sebzés 2 másodpercenként. A célpontok mozgási sebességét 65%-al csökkenti.

- Cleave: 4500 - 7500 fizikai sebzés.

 

előkészületek:

A "Frost Aura" folyamatos frost sebzése ellen javasoljuk, hogy a priesteket osszuk el a groupok között, az ideális az lenne, ha minden groupba jutna egy priest, de ha ez nem megy, akkor egy paladin/shaman egy druiddal kiegészítve is ki tud healelni egy groupot. Osszuk külön groupokba a távolsági DPS-t és a melee DPS-t, tehát például egy groupban legyen 4 mage és 1 priest, egy másikban 3 rogue, 1 warrior és 1 priest, stb. Ezen felül nagyon fontos, hogy minden egyes groupban legyen egy decurse-ölő ember, illetve egy de mégjobb ha kettő decurse-ölő jut a main tankra is. A sebzésfelfogás miatt az egész raidben mindenkinek legalább minimum 160+ buffolatlan frost rezzel kell rendelkeznie, a kasztjától függően. Ezért tehát lényeges, hogy az instában leölt bossoktól beszerzett frozen rune-okat őrizzétek meg.

 

Lö Pull
Amikor első alkalommal léptek be Sapphiron termébe, szanaszét szóródva fekszik a földön. Közelebb érve elkezd összeállni. Onyxiához hasonlóan javasoljuk, hogy páratlan groupok balra, páros groupok jobbra, vagy ahogy megszoktátok. A legfontosabb dolog amire figyelni kell, hogy mindig mindenki legyen a groupjába beosztott priest AOE healjének hatókörében, valamint olyan közel a groupot decurse-ölő emberhez, ahogy csak lehet. Első alkalommal kényelmesen van idő rá, hogy elhelyezkedjetek, de ha nem sikerül rögtön leverni, akkor a következő próbáknál már nagyon gyorsan és olajozottan kell elhelyezkedni. Próbáljátok úgy beforgatni Sapphiront, ahogy az alábbi képen látható.

 

taktik:

A Csata
Ez a csata a healerek számára különösen mana intenzív, ráadásul itt nem viselhetik a normál healer cuccaikat a frost rez miatt, tehát kevesebb manájuk lesz és gyengébb mana regenjük. Ezért a raid tagjai segítsék őket ahogy csak tudják (healing potik, pl.)

 

Földi fázis
A nyíl a terem bejáratát jelöli. Ebben a fázisban Sapphiron fő támadási formája a cleave, amely a hatótávon belül átugrál a main tankról a közelben levőkre és szerencsétlen esetben ezután vissza a main tankra, ami a halálát okozhatja, ezért nagyon figyeljen rá mindenki, hogy ne legyen a main tank közelében. Ezen felül a raidnek figyelnie kell a Blizzardra is, ami különösen rosszul eshet a közelharci DPS-nek, szóval figyeljen mindenki és gyorsan mozogjon ki belőle. Először egy kis területen jelenik meg a Blizzard, aztán minden irányba megnő, de ha észrevesszük az elején, akkor könnyen el lehet kerülni. És persze folyamatosan Life Draint tesz véletlenszerű számú célpontra, az aurája pedig folyamatos frost sebzést okoz. Ezt a curse-t tehát a lehető leggyorsabban le kell szedni, mivel healelődik tőle a boss.

 

Légi fázis
Sapphiron felszáll a levegőbe. Innentől a life drainek és a Blizzardok leállnak, helyettük Ice Boltokat fog varázsolni, tehát nagyon fontos, hogy minden egyes raid tag HP-ja legalább 50%-on legyen, hogy biztosan túlélje az Ice Bolt sebzését. Ha eltalál egy ilyen Ice Bolt és belehalsz, akkor már nem tudsz védelmet nyújtani a többieknek. A megfelelő mennyiségű HP mellett fontos, hogy szóródjatok szét. Ez nem olyan fontos a földi fázisban, de a légi fázisban igen, mert az Ice Boltok becsapódási helyüktől szóródó sebzést is okoznak. A szétszóródással elérhető, hogy minél kevesebb ember szopja be ezt a sebzést. 4 vagy 5 Ice Bolt után Sapphiron elnyomja Frost Breath képességét. Ekkor mindenkinek, aki nincs éppen egy ice blockban be kell bújnia egy ice blockolt ember mögé mielőtt a Frost Breath elpukkan. A varázslás kezdetétől számítva kb. 7 másodperc múlva csattan el a Frost Breath, és ahogy már említettük a bevezetőben, a sebzését csak úgy kerülheted el, ha egy ice blockolt ember mögött állsz. A jeges lehelettől nincs az a frost rez, ami megvédene, de a paladin bubi és a mage-ek Ice Blockja immunitást nyújt ellene. Csak arra vigyázzatok, hogy amikor befuttok az ice blockok mögé, nehogy egy mage Ice Blockja mögé fussatok, mert az "azellennemvéd". A Frost Breath után mindig azonnal leszáll Sapphiron, szóval figyelni kell rá, hogy a main tank álljon készen a tankolásra, HP-ja tehát legyen maxon. A main tank a leszállás után visszaforgatja Sapphiront a helyére és ismét egy földi fázis következik. 15%-tól viszont már nem száll fel többet Sapphiron, a földön marad amíg meghal.

 

videó:

 

 

 

2.boss - Kel'Thuzad

taktik:

Szükség van egy main –és két-három offtankra, a Guardian of Icecrow-okhoz. Semmit sem árt, ha készenlétben vannak skillek, itemek, amikkel le tudunk szedni CC effekteket magunkról. (PvP trinket, Ice Block/Divine Shield/Cloack of Shadows)
Phase 1:
Első fázisban a raid csoportosuljon Kel’Thuzad termének közepére. Meleek foglalkozzanak az Unstoppable Abomination –ökkel, míg a ranged szedje a Soldier of the Frozen Wastes, valamint Soul Weaver mobokat, hogy azok ne tudják elérni a raidet. 15 másodperccel Kel’Thuzad agró emote-ja után a raid szóródjon telljesen szét, mielőtt bekaphatna egyet a Mana Detonation, vagy Frost Blast képességekből. • Mana Detonation: minden 20-25mp-ben • Shadow Fissure: minden 15-20mp-ben • Chains of Kel’Thuzad: minden 90-120mp-ben
Phase 2
A main tank húzza Kel’Thuzadot a terem közepére, míg a melee helyezkedjen a boss mögé, jobb oldalára, és bal oldalára, úgy hogy egy négyzet négy sarkán álljanak egymáshoz képest, ahol a tank az egyik sarok. (na ezt jól leírtam -.-’) Azért így, hogy megpróbálhassanak nagyjábol 10 yardra helyezkedni egymástol a csapatok. Ez eléggé kritikus eleme a taktikának, mert ezzel el lehet érni, hogy a Frost Blast minél kevesebb emberre hasson egyszerre. Ha nem sikerül megfelelően a helyezkedés. Több melee kerül Frost Trapba, és többen ott is maradnak, sőt, lehet hogy a tankot belehúzzák, ami általában wipe. Fontos beosztani, hogy milyen sorrendben szakítják a meleek, vagy sámánok Kel’Thuzad Frost Boltját, ami resist nélkül 30k-t nyom a tankba. Ezt a spellt mindenképpen fontos szakítani. Amennyiben a tank alá kerülne Shadow Fissure, a meleeknek egyszerre kell mozogni a tankkal, hogy ugyanúgy megtartsák azt a „gyémánt formációt” amit korábban felvettek. Ehhez érdemes előre meghatározni, merre mozdul majd a tank, és mindenképpen RW-zzen, ha alatta van a repedés. Általában mielőtt a Phase 3 elkezdődne, Kel’Thuzad castol egy Chains of Kel’Thuzadot. Minden DPS-nek le KELL állnia, hogy a tank vissza szerezze az aggróját, és minél gyorsabban, ha lehet azonnal CC-zni kell a három playert, akik átállnak. Veszélyesek, mert a DPS playerek átállítva két ütéssel lecsapnak egy raid tagot, a healerek, meg elképesztő módon gyógyítják a bosst. Arról nem is beszélve, hogy MINDEN buffot fel tudnak rakni Kel’Thuzadra, amit amúgy használhatnak, beleértve, pl a Blood Lust-ot, vagy a Hand of Protection-t.
45% Hp.-nál megkezdődik a Phase 3. Szükséges egy offtank, aki felkapkodja a Guardian of Icecrow-okat. (ez amugy mi? Jégvarjú Védője? :D) Azok a spellek, amiket a boss Phase 2-ben használt, most is élnek, tehát ugyanazt kell csinálni, mint előzőleg, csak most vannak erős addok. Sűrűn előfordul, hogy az offtankot Kel’Thuzad Mind Controllozza, szóval az addokat egymáshoz közel kell tankolni, és figyelni még egy tanknak, hogy esetlegesen felkapja őket. Az addok nagyon erősek, és az idő múlásával erősödnek. Éppen ezért minden DPS cooldownt félre kell tenni Phase 3-ra, és minél gyorsabban lenyomni a boss maradék hp-ját, mielőtt az Icecrowok tankolhatatlanná válnak.

 

videó: